pocita0
pocita2
pocita3
pocita5
pocita-n2
99

Méďa počítá (1PC)

Cena vč. DPH:2490,00 Kč
Sleva
Cena / kg:
i ve slovenské verzi
 
Varianty produktu
Vyberte z rozbalovacího menu jednu z licencí: 1PC - pro instituci, multilicence - pro neomezený počet PC, rodina - pro domácí použití

Program lze objednat i ve slovenské verzi zde  

Demoverzi tohoto programu si můžete stáhnout zde.

Program MÉĎA POČÍTÁ je zaměřený na poznávání základů matematiky na úrovni první třídy základní školy. Jednoduchostí ovládání a snadnou nastavitelností úrovní obtížnosti je vhodný především pro speciální školy ale také pro děti se specifickými poruchami učení (snížená koncentrace, poruchy řeči, poruchy vnímání, dyslexie, dyskalkulie, dysgrafie, apod.).

Program Méďa počítá je nyní doplněn o 13 nových úkolů a o zjednodušené ovládání programu. Nová verze programu vychází z vašich požadavků a z toho, co podle vás v programu Méďa počítá dosud chybělo. Celkově nyní Méďa počítá obsahuje 56 úkolů, z nichž většina má více variant a patří tak k nejkomplexnějším programům pro výuku matematiky pro základní stupeň.

Po spuštění programu MÉĎA POČÍTÁ se objeví úvodní obrazovka.

Nejdříve si musíte vybrat jednu ze pěti kapitol (Úvod do matematiky, Poznávání čísel, Číselná osa, Počítání, Hry) a to kliknutím na jednu z pěti velkých ikon. Kontextově s volbou kapitoly se změní text v poli popisu kapitoly i seznam možných úkolů pro vybranou kapitolu. Konkrétní úkol zvolíte kliknutím na řádku seznamu úkolů. Na úvodní obrazovce máte i přehled, kolik máte získaných kartiček za správné řešení úkolů a lze z ní vstoupit do Nastavení parametrů programu nebo do Nápovědy.

Úvod do matematiky(12 úkolů)
Je zaměřen na rozvoj matematické představivosti, logického a abstraktního myšlení. Probírá se zde výběr prvků podle hlasového pokynu, pojmy největší, nejmenší a stejné i řazení předmětů dle velikosti a množství.
Jeden z úkolů této kapitoly procvičuje termíny menší, větší, stejný a třídění předmětů podle velikosti i množství.

Poznávání čísel (10 úkolů)
Základem této kapitoly jsou rozklady čísel, určování vztahu mezi číslem a množstvím, poznávání menších, větších a stejných čísel a sestavování číselných řad.
V poznávání čísel se v několika různých úkolech procvičují především rozklady všech čísel od nuly do deseti.

Tato kapitola nyní obsahuje i 2 nové úkoly:
   - rozklad na desítky a jednotky
   - zaokrouhlování na desítky

Číselné osy (7 úkolů)
Tato úplně nová kapitola obsahuje úkoly zaměřená na práci s číselnou osou:
   - určování čísel zobrazených na číselné ose
   - nacházení čísel na ose v zadaném intervalu a určování větších a menších čísel
     na ose
   - porovnávání více číselných os odhady čísel na číselné ose
   - rovnice na číselné ose
   - práce se dvěma číselnými osami



Počítání (11 úkolů)
Je zaměřeno na nácvik sčítání a odčítání. Pro pochopení rovnic je zvolen postupný přechod od sčítání množství s využitím rozkladů. Pro pokročilejší počtáře jsou připraveny rovnice se třemi prvky a sestavování matematických řad.
V jednom z úkolů se pro pochopení sčítání a odčítání využívá rozkladů čísel a množství.

Hry (15 her)
Jednoduché hry zaměřené na procvičení sčítání a odčítání. Lze si vyzkoušet i placení korunami, spojením číselné řady nakreslit obrázek či projít bludištěm, nebo vypátrat správný obrázek na základě výroků vyřčených počítačem. Všechny hry, které jsou součástí programu mají za cíl procvičovat zábavnou formou znalosti nabyté v předchozích třech kapitolách.
Jedna z her vás naučí platit českými korunami. Po spuštění úkolu se v horní střední části objeví nákup s uvedenou částkou, kterou máte zaplatit. Tentokrát nemusíte zaplatit přesnou částku, můžete i přeplatit. Počítač vám přeplatek vrátí. Postupně musíte takto zaplatit tři nákupy.

V bludišti musíte nejen nalézt východ, ale po cestě posbírat postupně všechna čísla od jedné do deseti.Tato hra se nejlépe ovládá pomocí kurzorových kláves, lze však využít i mezerníku pro pohyb a klávesy Enter pro změnu směru pohybu.

V této hře máte za úkol dostavět rozbořenou zeď. Na jeřábu, který jezdí nad zdí je určitý počet cihel. Cihly lze umístit jen do sloupce, ve kterém chybí přesně tolik cihel, kolik je na jeřábu.

Kapitola Hry nyní obsahuje i 4 nové matematické hry:
   - Matematické bingo, ve kterém si hráč zahraje proti počítači a řeší jednoduché příklady
   - Postřehová hra s padajícími čísly naučí děti pohotově reagovat a rychle počítat
   - V pátrání po tajném čísle si vyzkoušíte hledání čísel podle pokynů počítače
   - Po vyluštění tajného matematického kódu můžete otevřít trezor s báječným pokladem….

Hodnocení
Řešení matematických úkolů si můžete zpestřit sběrem kartiček, které dostanete jako odměnu za správnou odpověď. Po získání stanoveného počtu kartiček si můžete zahrát jednu z bonusových her:
- obrázkový hlavolam ve stylu patnáctky
- vymalování zvoleného obrázku.

Na zobrazeném okně hodnocení můžete kdykoli změnit obrázek určený pro vybarvení nebo hlavolam kliknutím na jeden z deseti malých obrázků na pravé straně okna hodnocení.

Samozřejmostí programu je jeho snadné ovládání (i jednou či dvěma klávesami), jednoduché nastavení úrovně obtížnosti (počítání do tří, do pěti, do deseti, s nulou, bez nuly,…), jednoduché a přitom pestré prostředí (stovky obrázků a desítky zvuků), nechybí zde krátké a veselé animace i odměna za správné vyřešení úkolů.

Nový Méďa počítá obsahuje i větší komfort v ovládání:
Nyní je umožněno i ovládání jedinou klávesou s rozlišením dlouhého a krátkého stisku - krátký stisk umožní pohyb kurzoru a dlouhý stisk potvrzení výběru. V programu můžete použít i standardní obdélníkový kurzor, jehož barvu a velikost lze měnit a můžete využít i nápovědy správného řešení úkolu po určeném počtu chybných odpovědí.
Další zajímavou změnou pro pokročilé uživatele je v některých úkolech možnost využit "kalkulačky", pomocí které lze přímo zadávat správné číselné výsledky do displeje.